יום חמישי, 28 ביולי 2011

אמבטיה לתינוק - סרטון הדגמה

הסרטון הזה מראה איך עושים אמבטיה לתינוק:




בהצלחה!

טיפ ראשון: איך עושים אמבטיה לתינוק


עקרונית, אני אוהב את העבודה שלי. באמת. אני אוהב למכור, וזה בא לי בקלות, ואמנם התגלגלתי לתחום של מוצרים לתינוק או ציוד לתינוקות במקרה – אבל נשארתי בו פשוט כי אני נהנה מזה. אני אוהב לראות את ההתרגשות של ההורים לעתיד, שבאים פעם ראשונה לקנות חבילת לידה. אני אוהב לראות את ההורים הטריים, נפוחים מגאווה כאילו הם פיצלו את הטום, מגיעים עם התינוקות הזעירים שלהם לעשות השלמות. אני אוהב את הילדים הטיפה יותר גדולים, שכבר מתרוצצים לבד ואומרים כל מיני חוכמות. ובמקום זה או אחר, אני מרגיש שהעבודה שלי היא כמעט שליחות – אנחנו חיים כידוע בעולם קפיטליסטי חזירי, ולכן יש בשוק הרבה מאוד מוצרים טובים וראויים, אבל גם הרבה זבל. ואני התמחיתי בתחום הזה ואני יודע מה טוב ומה זבל, ואני תמיד שמח לייעץ להורים מה הכי טו בשבילם ובשביל הילד שלהם, ותתפלאו – לא תמיד זה הכי יקר.

אז אחרי שקיבלתי המון מכתבי תודה מהורים, ואחרי שבחרו בי בחנות כמה פעמים לעובד מצטיין, החלטתי שאני אפתח את הבלוג הזה כדי לספר בו על החוויות שלי. אני רוצה בעיקר לתת המלצות להורים, בנושאים שאני רואה שמטרידים אותם – למשל, איך לעשות אמבטיה לתינוק בפעם הראשונה, איך בוחרים עגלה לתינוק, איך קושרים את המנשא המלצות על דולות שיצא לי לפגוש,  קורס דולות מומלץ, וכאלה – ומדי פעם אני גם אספר כל מיני קטעים מצחיקים שקורים לנו בחנות. כי ילדים יכולים להיות מצחיקים לאללה. אם אוהבים ילדים, כמובן.

אז הנה הטיפ הראשון שלי: איך עושים אמבטיה בפעם הראשונה. זה משהו שאני שם לב שמטריד הרבה הורים שנכנסים לחנות פעם ראשונה. אז דבר ראשון, כשאתם קונים אמבטיה לתינוק, חשוב לוודא שהיא חלקה ושאין בה שריטות. ממש, תעבירו עליה את היד, על כל השטח שלה. איזה אמבטיה לקנות – זה תלוי מה יש לכם בבית. אם יש לכם אמבטיה אתם יכולים להסתפק באמבטיה פלסטיק פשוטה, מאלה שנראות כמו גיגית, וששמים בתוך האמבטיה של הגדולים. אם יש לכם רק מקלחון – לכו על אמבטיה עם רגליות. ואם שח המקלחת שלכם ממש קטן – יש אמבטיות שמגיעות עם שידה קטנה שעליה הם יושבות, ואז תוכלו  לאחסן את כל מה שצריך לאמבטיה בתוך השידה, ולרחוץ אותו בכל מקום – אפילו במטבח או בסלון.

ולגבי איך עושים אמבטיה? או: קודם כל, תדאגו שכל מה שאתם צריכים – סבון בבקבוק לחיץ, מגבת – יהיה בטווח הושטת יד. תמלאו את האמבטיה במים ותוודאו שהם נעימים לכם. אם הם נעימים לכם – הם נעימים גם לתינוק. תדאגו שהחדר יהיה מחומם לפני שאתם מפשיטים אותו, ושאין רוח או מזגן. במיוחד אחרי הברית מילה צריך להיות זהיר במיוחד, תכניסו אותו למים כשאתם תומכים לו בראש כל הזמן. תשכיבו אותו בפנים בעדינות, מוגבה עם היד שלכם, כשהראש שלו נשען לכם עם המרפק, והמים מגיעים לו בערך עד החזה. ככה:




 ביד השנייה, קחו סבון ותסבנו אותו בעדינות. תרימו כל פעם איבר אחד, סבנו – ותחזירו למים או תשפריצו טיפה מים כדי להוריד את הסבון, אם זה נגיד הצוואר או הראש. כדי לסבן לו את הטוסיק תרימו אותו קצת, ואחרי הסיבון תחזירו אותו למים. עם הזמן אתם תראו אם הילד אוהב את זה או לא, וככה תדעו אם לסיים עם זה מהר-מהר או לקחת את הזמן. בכל אופן, כשסיימתם, קחו מגבת ביד הפנויה, תרימו אותו עם היד השנייה לתוך המגבת, כשהוא עם הגב אליכם, תשעינו את הראש שלו על החזה שלכם, תעטפו אותו טוב, ככה:



תשפשפו קצת, בעדינות, כדי לייבש אותו, וקחו אותו לשידת החתלה, שימו לו חיתול ותלבישו אותו. בהצלחה!