יום שלישי, 30 באוגוסט 2011

איך בוחרים עגלת תינוקות

בבואכם לבחור מוצרי תינוקות – אחד המוצרים המשמעותיים ביותר שאתם יכולים לבחור היא עגלת התינוקות. הסיבה לכך היא שזה הפריט העיקרי שיאפשר לכם ניידות. כמובן, לרובנו יש רכב, ואנחנו מתניידים איתו. אבל מרגע שהתינוק נולד, כל יציאה מהבית – החל מטיול קצר ברחוב, דרך יציאה לקניון או לבית קפה, פעילויות לילדים ועד טיולים של ממש – מחייבת את הצורך לאמצעי תעבורה יעיל ונוח לילד. את זה מספקת עגלת התינוק. אז איך תבחרו את העגלה שמתאימה לכם ביותר?
כמו בבחירת ציוד לתינוקות אחרים – גם כאן מומלץ לעשות לעצמכם רשימה של הצרכים שלכם מהעגלה, ולחפש עגלה שתענה עליהם. אמנם, ברשתות השיווק השונות ניתן למצוא מפעם לפעם עגלות במבצעים משתלמים – אבל עדיף לכם לקנות עגלת תינוקות שתתאים לכם ותשרת אתכם היטב. עגלה עם גלגלים ממולאים אוויר, למשל, היא כבדה יותר, קשה יותר בסיבובים ומתקפלת פחות בקלות מאשר עגלה עם גלגלי גומי קטנים, ובנוסף הגלגלים זקוקים לתחזוקה מתמדת, בדומה לגלגלי אופניים – אולם עגלות עם גלגלי אוויר נוחות הרבה יותר להליכה, לא רק על מדרכות אלא גם על שבילים, כך שהן מתאימות הרבה יותר להורים פעילים מאוד, או חובבי טיולים. עוד פרמטר שכדאי מאוד לקחת בחשבון בהקשר זה, הוא שעגלות רבות מציעות שימוש דו תכליתי, ומתפקדות גם כסל-קל, עריסה או טיולון. אם אין לכםם עדיין את אחד מהפריטים הללו – קניית עגלה משולבת תחסוך לכם כסף רב.
לאחר שהגדרתם את הצרכים שלכם – השלב הבא הוא בדיקה בשטח של נוחות התפעול של העגלה. האם היא מתאימה לכם בגודל ונכנסת לתא המטען של רכב? האם היא מתקפלת בקלות? האם אתם יכלים לקפל ולהרים אותה ביד אחת? וגם – לטפס איתה מדרגות, במידת הצורך? אל תהססו לנסות ולתפעל את העגלה בחנות – המוכרים מבינים שזה אחד מהצרכים שלכם בבואכם לקנות עגלה, ומשתפים פעלה ברצון. או שתמצאו את עצמכם בסיטואציה שמצאו את עצמם החברה האלה...


הפרמטר הבא מבחינה כרונולוגית, אולם הראשון במעלה בחשיבותו, הוא הבטיחות. לאחר שכבר הגדרתם לעצמכם את הצרכים שלכם מעגלה, ובחרתם עגלות לתינוק נוחה לשימוש שעונה לכם על כל הדרישות – וודאו חזור ובדוק שלעגלה יש תו תקן ישראלי, ורצוי גם מתקן אירופאי מחמיר; בדקו שיש לה חגורת בטיחות עם חמש נקודות עגינה; בדקו שיש לה בלמים על שני גלגלים  אותו ציר נסיעה, ובולמי זעזועים על הגלגלים האחוריים; וודאו שמנגנון הקיפול תקין, ושיש מנגנון למניעת קיפול בלתי מכוון. אם העגלה שבחרתם חסרה את אחד מהפרמטרים הללו – חזרו אחורה והתחילו מהתחלה. על בטיחות באמת שלא כדאי להתפשר.
וכמובן, אסור לשכוח את נושא המחיר. אחרי כל ההוצאות שעשיתם עד עכשיו, מיטה, שידה, לול, הברית...המוהל.. וכל הדברים הקטנים שעולים הרבה, צריך לדעת שטווח המחירים בנושא העגלות הוא רחב מאוד, ונע בים כמה מאות שקלים לששת אלפים שקלים ויותר. לא תמיד העגלה היקרה ביותר היא גם המתאימה ביותר. בנוסף, אל תספלו קבלת עגלה במתנה, או יד שנייה. מה שכן, כדאי לוודא מה תוקף האחריות על העגלה, והיכן נמצא שירות התיקונים הקרוב למקום מגוריכם.
בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה